PUASA...

Hai, pejam celik pejam celik dah masuk bulan puasa tahun ni. Cepat nye masa berlalu. Alhamdulillah, aku sihat walafiat tahun pas. So, tak de la hutang. Orang laki kalu tak kene gaya ada utang. Huh, malu. Hehe.

Cerita pasa puasa ni, yang aku ingat, aku start puasa ni masa darjah 1 lagi. Masa tu tahun 1989. Ingat lagi aku 1st day puasa. Kalau tak silap aku dah pukul 5 dah. boleh la pulak aku "terbatalkan" puasa aku. Ingat ye, ada "ter" tu. Hehe. Rugi betul la masa tu. Lagi berapa jam je nak buka. So, confirm le puasa aku tak penuh tahun tu. Tapi, kalau kenang-kenang balik, macam tu la kalau budak-budak punya puasa. Awal umur dalam 6-7 tahun tu memang la tahun yang boleh dianggap untuk belajar puasa. Kalau dah umur 20 baru nak belajar puasa, hah, tu bukan baru nak belajar. Tu nak kena ajar namanya. Ajar macamana? Haa, meh sini aku ajarkan. Hehe.

Cerita balik tahun tu punya puasa, aku cuma mampu puasa 21 hari je. Kira orait jugak la kan. Lebih dari separuh aku dapat puasa. Cumanya masa tu, aku lum tau lagi nak mintak pape kalau puasa penuh. Kalau aku tau, mesti aku mintak macam-macam dari mak ngan abah. Paling koman pun, mesti leh dapat video game. (Time tu video game yang kecik-kecik alah tu tengah top). Hehe.

Sebelum tu, ni la niat puasa yang aku dapat tampalkan kat sini. Harap-harap dapat le jadi panduan tuk semua:












Kredit untuk: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjauS32Iunujxv4UbeOX-6yp7FrsNSH8ACA0KZE_c1u_mEBptv0i72Q71iecu6b7Po4eaMZHQN-jyCrgyXV1aPCHyiR6K8Q6xiDnn7Vfsh2x6QgRg16G7mxCQlozn1FhPUFC3mVag/s400/lafaz+niat+puasa+sebulan.jpg





















Kredit untuk: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5ODcudW6W0Qv_q1c65ZUDP3XoPwyG62Tq0gKE7BHtqVVdVe9UCWS4nOhprUyMJ58c9YgTbBIR85d2IabmtqGUFkXMx8gMxIDLdtGnX5i3SKZF690uHq47oBrQV3RsOkf8VruInA/s400/niat2_resize.JPG

Kita rehat dulu ek. Nak tido jap. Nanti aku sambung le balik. Kene kurangkan bercakap time puasa ni. Menaip tak pe. Hehe. Pelagi, ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta