PERCUTIAN TAK SENGAJA 2

Assalamualaikum. Ni kira sambungan dari PERCUTIAN TAK SENGAJA 1. Lepas je kitorang dari Kellie's Castle tuh, kitorang berbelah bahagi. Sebenarnya, kalau ikutkan plan awal, kitorang nak tidur kat Felda Residence Trolak malam tuh. Siap dah tempah sebenarnya. Tapi disebabkan rasa macam banyak pulak masa yang terbuang (kalau nak patah balik ke Felda Residence tu ambil masa sejam jugak), terus my MIL call kawan dia yang duduk area Sitiawan (kalau tak silap), kitorang terus batalkan booking kat Felda Residence tuh dan bermalamlah kitorang kat rumah Haji Ramli.

Mesra orangnya. Malam tuh, habis semua dijamu dengan seafood. Fresh-fresh semua tuh. Pergh. Tapi disebabkan aku agak sedar diri orangnya, maka aku makanlah sekadarnya. Haha.

Yang aku agak kagum dengan Haji Ramli ni ialah, semua perabot, dapur dan sebagainya dia buat sendiri. Memang aku kagum sangat-sangat. Tapi rasanya macam tak snap pulak gambar-gambar kat dalam rumah tuh.

Dia cerita yang dia belajar buat tu semua di Australia masa ikut latihan Tentera Laut. Best berbual dengan Haji Ramli nih. Orangnya pun tak sombong. Memang respek aku dengan dia.





Haji Ramli ni yang bagitau kalau nak ke area Kuala Selangor, better ikut jalan luar aje. Sebab kalau ikut highway, rasanya lagi jauh. Jadi, kitorang pun ikutlah jalan dalam je. Boleh singgah-singgah. Tu yang kitorang singgah kat Teluk Intan. Singgahlah kat Menara Condong tuh. Kira impress la jugak sebab memang tak pernah sampai kat situ.





Lepas je ambil angin kat Menara Condong tuh, terus kitorang bergerak ke Kuala Selangor. Kat Teluk Intan tuh, kitorang cuma ambil gambar, makan tengahari dan solat. Oh ya, baru teringat. Sebelum kitorang ke Teluk Intan tuh, sempatlah kitorang singgah kat umah Fauzi kat IPD Perak Tengah.



Dah lepas solat tuh, terus kitorang gerak ke Kuala Selangor. Destinasi kitorang seterusnya ialah The Kabin. Meh aku belanja sikit gambar kat The Kabin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta