HAPPY BIRTHDAY SAYANG..

Assalam. Macam yang aku ceritakan dalam entri sebelum ni, birthday wife aku ialah pada 17 Ogos setiap tahun manakala Ayem aka adik ipar aku sehari sebelumny. Pun setiap tahun. Haha.

So, semalam kira dah selamat lah punya cerita. Ala, yang makan-makan Pizza tuh. Tu kira sambut birthday Ayem dan menumpang lah di pinggiran birthday wife aku. Ari ni aku nak cerita pasal aku celebrate birthday wife aku pulak.

Seingat aku, tahun 2013, aku ajak wife aka belanja makan kat satu kedai makan kat Parit Raja. Masa tu kan kitorang duduk menyewa kat sana lagi. Tu yang aku ingat lah. Harap-harap betul. Haha.

Tahun lepas (2014), sambut kat rumah saje. Haha. Aku belanja sate dengan kek. Tak tau lah gambar tu ada lagi atau tak kat fon aku. Hihi.

Ok, ni aku nak cerita tahun ni pulak. So, 17 Ogos malam tu, aku ajak la wife dengan anak aku pergi AEON Big. Ada la cari-cari barang sikit. Beli barang-barang dapur sikit. Hihi.

Lepas tu, barulah bermulanya plan aku iaitu nak membelanja wife aku makan sebab birthday dia tulah. Aku memang dah plan nak cari tempat makan western. Tapi, yang aku tau lah kan, tak banyak tempat kot restoran western kat BP nih. Atau aku yang tak tau sebenarnya. Sila abaikan ituh. Haha.

Jadi, aku plan nak pergi Restoran Leezo. Korang tau kat mana restoran nih? Ala, dia kat area belakang AEON Big tu jugak. Sederet dengan CIMB Bank tuh. Kalau tak tau, sila gunakan pakcik Waze atau Google anda. Tak ada Waze? Apa lah korang ni. Ada fon mahal-mahal kok tak ada Waze. Haha.

Okay lah, memang melalut banyak lah aku nih. Aku belanja gambar saja lah. Macam-macam makanan western ada. Tinggal pilih aje. Menu timur pun ada. Tak lah western semata.



Wah, berseri-seri wajah orang yang tengah sambut birthday. Haha.

Oh ya, sebelum aku terlupa, malam tu wife aku makan Chicken Chop + Coklat Ais. Aku pulak makan Chicken Chop 'n Fried Rice + Epal 'n Asam Boi. Sofiyya pulak makan french fries je. Haha. Harga kira ok lah, berbaloi dengan apa yang kitorang makan. Chicken Chop yang aku makan tu besar sangat. Ok. Wassalam.

"SANAH HELWA YA MAMASOFIYYA"

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta