DAH NAK PUASA DAH..

Salam. Sedar tak sedar, tinggal berapa hari je lagi nak puasa. Macam baru berapa hari je puasa untuk tahun lepas. Ni dah nak puasa untuk tahun ni. Alhamdulillah.

Aku harap, untuk puasa tahun ini, ianya akan menjadi bulan Ramadan yang memberi kesan terbaik kepada diri aku. Ye lah, kadang-kadang, ada je yang jadikan puasa kita agak berkurangan pahalanya. Ada beberapa perkara yang aku nak azamkan dalam bulan Ramadan tahun ini. Antaranya:

  1. Semoga dalam bulan Ramadan ini, aku, isteriku, anakku dan seluruh keluargaku akan sentiasa diberi kerahmatan, keberkatan dan segala kebaikan daripada Allah S. W. T. 
  2. Semoga aku dapat menjadikan bulan Ramadan ini sebagai benteng daripada melakukan perkara yang tidak baik.
  3. Semoga aku terhindar daripada melakukan sebarang pembaziran tak kira lah masa ke, duit ke atau sebagainya. Harap-harap tahun ini aku dapat kurangkan dari membeli makanan di luar. Kalau boleh dapat masak sendiri untuk sahur dan berbuka.
  4. Semoga dapat lakukan banyak amalan sunat, sekurang-kurangnya dengan bersahur.
  5. Semoga dalam bulan Ramadan ini, aku dapat khatam membaca Al-Quran sekurang-kurangnya sekali.
  6. Semoga bulan Ramadan ini akan membuatkan diriku lebih sihat. Ye la kan, sekurang-kurangnya dapatlah aku rehatkan sedikit perut ini.

Mudah-mudahan semuanya ini dapat dilaksanakan. In sha Allah. Wassalam. :-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta