TRIP TO LANGKAWI...

Salam. Sebenarnya inilah entry yang aku beria nak post tuh tapi asyik tak sempat je. Kali ni baru ada kesempatan. Hehe.

Sebenarnya, pada 3 Jun 2015 - 6 Jun 2015 yang lepas, aku, wife aku ngan anak aku bercuti kat Langkawi. Huh, mesti orang dah bosan sebab mesti dah beribu entry tentang Langkawi yang orang lain dah buat. Tapi, itu cerita orang kan. Yang ni cerita aku sendiri. Leh gitu? Hehe.


Untuk yang pertama ni, aku cuma nak cerita sikit je dulu tentang percutian kami tuh. Mungkin ada sedikit tips atau panduan yang boleh digunakan kot kalau sesiapa yang terbaca entry nih.

Kitorang ke Langkawi naik kapal terbang tau. Haha. Sebenarnya tiket tu dah lama kitorang beli. Kalau tak silap bulan 10 tahun lepas. Masa tu kitorang saja je kan. Tengok-tengok web Airasia ngan MAS, pastu banding-bandingkan harga. Masa tu MAS ada buat promo. Pergi balik kitorang lebih kurang RM 300++. Banding dengan Airasia masa tu ada sedikit mahal. So, bincang-bincang ngan wife, kitorang pun decided beli MAS punya tiket. Dah beli tu, kena la tunggu lagi 8 bulan baru boleh fly. (Dalam hati terus rasa tak sabar nak tunggu Jun 2015).

Disebabkan tarikh kitorang nak bercuti tu lama lagi, sempat la kitorang kumpul-kumpul duit, prepare barang-barang. Ye la kan, macam aku ngan wife tak berapa nak berbelanja sangat sebelum pergi. Takat beli sandal sorang sepasang dan ada la sorang selai dua t-shirt. Tapi untuk Sofiyya, ada la yang kena beli. Macam baju, kasut etc. Ye la kan, budak baru nak membesar, kejap je macam dah tak muat baju-baju dia. Lain la Baba n Mama dia ni. Dah berenti tumbesaran kitorang. Hehe.

Ok, aku nak cerita time kitorang dah nak fly je la ok. Sebelum kitorang fly tu, aku dah search gak dekat mana aku nak parking kereta aku nanti. Ye la kan, yang aku tau cuma kat KLIA punye parking je. Tapi dia punya rate, huh, agak tinggi la. Ni nak parking dalam 4 hari ni. Mau beratus jugak karang. So, lepas aku search tuh, banyak lah blogger-blogger yang bagitau diorang parking kereta diorang kat Putrajaya Sentral. Murah pun murah, In Sha Allah selamat sebab parking dekat Putrajaya Sentral ni dimonitor 24 jam. Dia punya harga? Ok, nanti aku cerita dalam entry yang last day aku kat Langkawi. Boleh gitu? Hehe.

Dari Putrajaya Sentral tuh, kitorang naik la KLIA Transit. Mudah je rupanya kalau nak parking dan pergi ke KLIA dari Putrajaya Sentral tuh. Alhamdulillah, selamat semuanya. In Sha Allah aku akan cerita Trip kitorang kat Langkawi dari Day 1 sampailah last day kitorang kat sana (dari kitorang bertolak dari rumah sampailah kitorang balik rumah semula). Ni kira muqaddimah je dulu. Hehe. Wassalam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta