LANGKAWI - DAY 3 - PART 2 - 5 JUN 2015

Salam. Okay, aku sambung lagi cerita hari ketiga kitorang kat Langkawi. Huh, best pulak berblogging nih. Tau aku dari dulu aku aktif mengupdate blog aku nih. Hehe.

Okay, lepas kitorang ke Makam Mahsuri tuh, kitorang terus ke Beras Terbakar pulak. Kitorang pergi kat situ, selain wife aku nak tengok tempat Beras Terbakar tuh, kitorang cadang nak shopping t-shirt ngan souvenir kat situ. Tapi, sampai je kat situ, semua kedai macam dah nak tutup pulak. Tambah masa tuh wife aku belum solat lagi. Tunggu-tunggu dia habis solat, semua kedai dah tutup. Huh, nak buat macamana nih. So, aku cadang esok kita pergi lagi lah kat sini sambil malam ni nak pergi survey kat area Pantai Cenang tuh.

So, kitorang balik chalet dulu sebab cadang nak keluar semula selepas maghrib tuh. Sebelum balik ke chalet, sempat lah aku singgah Coco Valley sebab nak banding harga antara Haji Ismail dengan Coco Valley. Hmm, biasalah kan. Setiap benda mestilah ada perbezaan harga. Ada yang murah kat sini, mahal kat sana. So, cadang lepas maghrib tuh kitorang nak keluar semula.

Tapi, biasalah kan. bersiap gitu ginih sambil rileks-rileks sebab kaki pun dah naik lenguh, pukul 9.00 lebih baru kitorang keluar. Ingatkan nak terus beli barang kat Coco Valley. Tapi, sampai-sampai je kat situ, tengok-tengok dah tutup kedai tuh. Huh, tak boleh jadi nih. Terus kitorang berkejar ke Haji Ismail sebab nak beli barang yang ada kat situ. Sampai kat situ, terus je beli barang yang memang kitorang nak beli. Tapi sebab dah agak lewat, wife aku tak dapat nak cari periuk TEFAL tuh sebab barang tuh ada dalam stor. So, kitorang beli lah apa-apa yang boleh dibeli sambil nak datang semula awal pagi esok.

On the way nak balik ke chalet tuh, singgahlah kitorang kat kedai-kedai area Pantai Cenang tuh sebab nak cari t-shirt dan souvenir yang ada kat situ. Dapat lah beli beberapa helai tshirt tapi aku tetap nak pergi ke Beras Terbakar semula esoknya. So, tak banyaklah benda yang kitorang beli.

Dalam nak balik ke chalet, sempat lah jugak singgah kat KFC sebab tetiba rasa lapar. Balik je kat chalet, meratah ayam KFC je le kerja kitorang sebelum titon. Fuh, hari ni memang betul-betul berjalan punya. Haha. Wassalam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is Caring

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

I'M A MAN WHO WILL.... :-)

INI BLOG AKU DAAA...

Menulis seadanya

Sekadar suka-suka

Agar aku tak terlupa

Kenangan yang telah tercipta